Naša Škola osnovana je još davne 1961. godine.

Umjetnička škola

Umjetničke škole su četverogodišnje škole i nude obrazovne programe za učenike koji se odlikuju specifičnim sposobnostima u izabranom području. Završetkom umjetničkog obrazovanja učenik stječe znanja, vještine i kompetencije s kojima ima mogućnost uključivanja na tržište rada ili nastavak obrazovanja na visokoškolskim ustanovama. Ispite državne mature učenici polažu ukoliko planiraju nastaviti svoje obrazovanje na studiju.

NAŠA ŠKOLA NUDI OBRAZOVANJE U DVA OBRAZOVNA PODRUČJA

 

U području Likovne umjetnosti i dizajna obrazujemo učenike u dva različita programa u trajanju od četiri godine: 

PROGRAM A

FOTOGRAFSKI DIZAJNER

ARANŽERSKO-SCENOGRAFSKI DIZAJNER

DIZAJNER TEKSTILA

PROGRAM B

GRAFIČKI DIZAJNER

SLIKARSKI DIZAJNER

DIZAJNER ODJEĆE

U području Tekstila i odjeće, obrazujemo učenike za zanimanje ŠIVAČ ODJEĆE, u trajanju od dvije godine.

FOTOGRAFSKI DIZAJN

Fotografija je danas jedan od najjačih oblika komunikacije i razumiju je svi jezici. Ne kaže se uzalud da fotografija govori tisuću riječi.  Ona hvata trenutak prije nego li se potpuno zaboravi. Vraća uspomene i zrači atmosferom. U našim krajevima brzo je naišla na svoje ljubitelje među mladima pa je tako fotografski odjel vrlo popularan. Tijekom školovanja za fotografskog dizajnera upoznajemo se osnovama u rukovanju foto-aparatom i njegovom opremom. Škola ima tamnu komoru. Koristimo se fotografskim filmom, njegovim vrstama, uočavamo sastav filma, kemikalije koje se upotrebljavaju za njegovo razvijanje i slično. Učenici snimaju svoje fotografije koje kasnije razvijaju.  Prolazimo kroz  povijest fotografije  da bi znali kako je sve nastalo te razumjeli sadašnjost. Učenici  usvajaju osnovna teorijska znanja te ih praktički primjenjuju kako u studiju tako i na terenskoj nastavi koju škola također organizira. Razrađujemo pravila komponiranja u tražilu fotografskog aparata te učimo analizirati fotografije. Bavimo se svjetlošću  kao osnovnim elementom u nastajanju i oblikovanju fotografije. Prolazimo kroz teme (portretna fotografija, modna, snimanje u prirodi, makrofotografija….). Kroz nastavu ne zanemarujemo ni život i rad poznatih umjetnika fotografije širom svijeta da bi učenici bili u toku te mogli pronaći svoje uzore.  Bavimo se  računalnim programima za obradu fotografija i spoznajemo važnost fotografije kroz različite medije. Kao potvrda rada svake školske godine  organiziramo izložbu  na određenu temu  u školi ili izvan nje te sudjelujemo na foto natječajima, fotoportalima, izložbama, „Foto danima mladih“, „Foto izazovu“ gdje nerijetko osvajamo nagrade i pohvale. Nastavnici na fotografskom odjelu su Marko Perić i Zrinka Zimonjić.

ARANŽERSKO-SCENOGRAFSKI DIZAJN

Aranžersko-scenografski dizajner estetski oblikuje reklamno-prodajne prostore, pomaže pri uređenju kazališnih i televizijskih scena te pri dizajniranju izložbenih i prodajnih predmeta, kao i prodajnih mjesta. Svako uređenje izloga ili štanda, te scenografije započinje idejom o konačnom izgledu. Učenici ovog smjera prema vlastitoj ideji izrađuju skice u boji i makete kombinacijom tehnika, npr: drva, papira, gipsa, tkanine, žice, stakla, plastike i sl. Zbog toga moraju ovladati tehnikama crtanja, slikanja i modeliranja raznim materijalima. Učenik oblikuje ukrasne predmete i funkcionalne elemente za izlog ili štand te rekvizite za scenografiju. Oblici mogu biti konkretni ili apstraktni, ovisno o sklonostima i nadahnuću učenika te vrsti proizvoda. Poslovi aranžersko-scenografskog dizajnera u dizajnerskom studiju, kazalištu ili na televiziji su izrada prizora koje je zamislio režiser ili glavni scenograf koristeći pri tome svoje vještine oblikovanja crtanja i slikanja. Njegov je posao potpuno opremiti scenu zadanim elementima.

Od druge godine školovanja pored općih, učenik aranžersko-scenografskog dizajna prati program stručnih predmeta. Učenik se likovno opismenjuje, razvija sposobnost vizualnog pamćenja, likovnu kreativnost, usvaja vještine likovnih tehnika. Poželjne osobine su nadarenost za crtanje, slikanje i modeliranje, osjećaj za prostor, dobar vid i razlikovanje boja, stvaralački duh i kreativnost, preciznost, spretnost, strpljivost i upornost.

DIZAJN TEKSTILA

Odjel dizajna tekstila otvoren je 2007. godine. Obrazovanje na ovom odjelu nudi svestrane sadržaje iz područja mode i tekstilnog dizajna. Svrha  je razvijanje kreativne slobode oblikovanja kroz istraživanja i usvajanja tradicionalnih tehnika, kao i primjena novih. Temelji su to u kojima učenici nalaze vlastite izražajne oblike i životne asocijacije kroz predmete koje pohađaju: Projektiranje, Modno crtanje i slikanje, Povijest kostima, Tehnike tkanja, Dekompozicija tkanina i Tehnologija tekstila.

Strukovne predmete vode profesorice: Tanija Jurlina, Marijana Vukić – Perović, Kate Prskalo, Ivana Vitlov i Josipa Devčić.

Osnova proučavanja je tkanina, njezina prošlost i sadašnjost. Bitna je uporaba tkanine u svim oblicima, od procesa nastajanja, preko obrade, bojanja, tiska do kreiranja novih uzoraka za buduća vlastita rješenja.

Odjevne forme nastaju kreativnim procesima, te prenošenjem ideja i mašte u modni crtež. Poznavajući povijest odijevanja i funkciju suvremene odjeće učenici primjenjuju stečeno znanje i stvaraju vlastite kolekcije.

Cilj odjela je razvijanje sposobnosti istraživanja, eksperimentiranja i sloboda izraza ka novim pristupima i rješenjima u oblikovanju drugačijih tekstilnih formi i struktura.

Projekti i natječaji,  natjecanja i nagrađeni radovi:

Učenice koje su se istaknule na natjecanjima i natječajima su:

Matea Matoš, 11. Državno natjecanje srednjih škola – Izložba, Tema poticaj: Kaledioskop „Pušači umiru mladi“, Torba – transfer tisak
Prva generacija dizajnera tekstila: Anđela Zanki, Matea Matoš i  Dajana Knežević „Različitost je naša snaga“ natječaj za Ministarstvo ljudskih prava, Tunika – transfer tisak, grupni rad.

GRAFIČKI DIZAJN

Grafički odjel Škole primijenjene umjetnosti i dizajna u Zadru postoji od školske godine 2004./2005. kada je i prvi puta uveden. Od onda je jedan od najpopularnijih odjela škole a dio razloga leži u činjenici da uistinu nudi široku lepezu znanja, vještina i kompetencija koje učenici dobivaju tokom školovanja. Grafički dizajn je djelatnost koja se bavi oblikovanjem vizualnih komunikacija koje prvenstveno povezujemo s dvodimenzionalnim prikazima na umjetničkim djelima, oglasima, fotografiji, plakatima. Kreiranje vizualnog identiteta marke ili branda, osmišljavanje logotipa kao likovnog znaka posao je grafičkog dizajnera. Tijekom četverogodišnjeg školovanja učenici se kroz nekoliko predmeta usmjeravaju za posao oblikovanja vizualnih komunikacija.

Od uvođenja odjel ima brojne uspjehe na školskim i državnim natjecanjima kao i na različitim natječajima i projektima:

11. državno natjecanje – izložba učenika koji se obrazuju u području likovne i primijenjene umjetnosti i dizajna, Zabok, 2010.

Druga nagrada za multimediju i video; Maja Vukešin Sve teče sve se lomi , mentor : Josip Mišulić, prof.

LIK 2011. u Gospiću

Prva nagrada Državnog povjerenstva/drugi razredi ; Marta Stražičić Metropolis, mentor: Josip Mišulić, prof.

Odjel nudi i brojne vannastavne aktivnosti a posebno se ponosi svojim radom iz područja animacije i stripa gdje su već ostvareni vrhunski rezultati i gdje je u pripremi organizacija festivala animiranog filma.

SLIKARSKI DIZAJN

Učenici koji su izabrali ovu struku imaju možda najliberalniji plan i program u školi; jer mogu raditi u svim prostorima škole ako se radi o tehnikama na zidu popularno nazvanim “murales”, mogu koristiti terensku nastavu jedanput tjedno u kontekstu nastavnog plana slikanja i crtanja u prirodi urbane motive, marine, pejzaže, parkove itd. Pristup muzejima im je dozvoljen pa tako mogu crtati kipove, gipsane odljeve poprsja, reljefe, makete palača, utvrda itd. U dogovoru sa konzervatorskim Zavodom za zaštitu spomenika kulture RH u Zadru mogu posjetiti radionice za restauraciju slike, drva, plemenitih metala, kože; isto tako imaju mogućnost pogledati rad na konzervaciji podvodnih arheoloških ostataka drva, bronce, keramike, željeza u moru u Centu za podvodnu arheologiju u Zadru; nadalje omogućen im je pristup u Državni arhiv gdje se restauriraju knjige, stari rukopisi, papiri, vežu knjige itd.

Dvije velike crtaone omogućuju rad štafelajnog slikanja većem broju učenika uz dodatno korištenje hodnika koji ima dva velika stola za rad na većim formatima, mada najčešće koristimo postamente za kompozicije mrtve prirode, gipsanih portreta i geometrijski oblika. U školski kurikulum najviše smo pažnje usmjerili na podučavanju učenika koji su željeli upisati Akademiju Likovnih Umjetnosti, pa smo koristili živ akt da razviju neposrednu likovnu percepciju razmišljanja. U zadnje vrijeme u nastavni plan slikarskog odjela koristimo motivirati  učenike na aplikaciju više materijala u kontekstu konceptualne umjetnosti ili instalacije kao vid izražavanja, naravno nije kod svakog učenika toliko lako i jednostavno da se na trenutak odmaknu od štafelajnog slikarstva ali vrijedi educirati i informirati kulturne i umjetničke tendence/pravce u svijetu.

DIZAJN ODJEĆE

Odjel dizajna tekstila otvoren je 2007. godine. Obrazovanje na ovom odjelu nudi svestrane sadržaje iz područja mode i tekstilnog dizajna. Svrha  je razvijanje kreativne slobode oblikovanja kroz istraživanja i usvajanja tradicionalnih tehnika, kao i primjena novih. Temelji su to u kojima učenici nalaze vlastite izražajne oblike i životne asocijacije kroz predmete koje pohađaju: Projektiranje, Modno crtanje i slikanje, Povijest kostima, Tehnike tkanja, Dekompozicija tkanina i Tehnologija tekstila.  

Strukovne predmete vode profesorice: Tanija Jurlina, Marijana Vukić – Perović, Kate Prskalo, Ivana Vitlov i Josipa Devčić.

Osnova proučavanja je tkanina, njezina prošlost i sadašnjost. Bitna je uporaba tkanine u svim oblicima, od procesa nastajanja, preko obrade, bojanja, tiska do kreiranja novih uzoraka za buduća vlastita rješenja.

Odjevne forme nastaju kreativnim procesima, te prenošenjem ideja i mašte u modni crtež. Poznavajući povijest odijevanja i funkciju suvremene odjeće učenici primjenjuju stečeno znanje i stvaraju vlastite kolekcije.

Cilj odjela je razvijanje sposobnosti istraživanja, eksperimentiranja i sloboda izraza ka novim pristupima i rješenjima u oblikovanju drugačijih tekstilnih formi i struktura.

Projekti i natječaji,  natjecanja i nagrađeni radovi:

Učenice koje su se istaknule na natjecanjima i natječajima su:

Matea Matoš, 11. Državno natjecanje srednjih škola – Izložba, Tema poticaj: Kaledioskop „Pušači umiru mladi“, Torba – transfer tisak
Prva generacija dizajnera tekstila: Anđela Zanki, Matea Matoš i  Dajana Knežević „Različitost je naša snaga“ natječaj za Ministarstvo ljudskih prava, Tunika – transfer tisak, grupni rad.

Skip to content